מאחורי הקלעים: מלחמות ארגוני ההצלה בדרך ל'ארנה'

בעל 'המשקפיים' 13 Comment on מאחורי הקלעים: מלחמות ארגוני ההצלה בדרך ל'ארנה'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת ימי החופש-הגדול העליזים, 'המשקפיים' בוחרים להעניק לכם חופש מדברי פתיחה טרחניים רבי מלל, ויפטרו אתכם מקריאת הגיגיהם המשובחים. חלף זאת, תזכו למנה גדושה ומוגדלת של תמונות משובבות לב, סיפורים פיקנטיים, ואפיזודות חביבות המסוגלות להעלות חיוך על פניכם בסיומו של שבוע.

רגע לפני שעברנו לחגיגות הסימפוזיונים ולחדוות הטיולים, עוד בטרם התמכרנו לאמרות השפר של בלוי-גואטה וקודם הסנפת אוויר העולה מהאספלט בהמתנה לטרמפים, ביכה עם ישראל מרה את חרבן בתי המקדש, שלבניינו השלישי אנו כה מייחלים.

בשעות ליל תשעה באב, כשעודם דשנים ורעננים מסעודה-שלישית-מפסקת, פסעו מפורסמינו מעדנות – לצד עמך בית ישראל – לכיוון שריד בית מקדשנו, וחננו את האבנים הלחות בתפילה משברת לב.

אפילו שר הבריאות השכלתני והקשוח יעקב ליצמן, השתהה כמהה כשפניו צמודות לאבני המקום, ונשא תפילה נרגשת.

ליצמן

ומהעבר השני: זמר הרגש, האיש שלבו מתפרץ מכל תו שירה היוצא מפיו, מוטי שטיינמץ, הגיע אף הוא לכותל המערבי.

שטיינמץ

ובפאתי שוק מחנה יהודה – שלא לקח הפסקה לרגע – ישבו שפופים העיתונאים יוסי בן עטר ועקיבא וייס.

יוסי בן עטר

אנשי היישוב היהודי בחברון עושים מאמצים רבים להעלות את מערת המכפלה על מסלול המתפללים ביום התענית, והשנה זה הצליח להם לפחות עם איש החסד ר' חונה דייטש, שזכה להתפלל מנחה באותו מניין עם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

דייטש מכפלה

מי שלא זכה להפוגה אף לא בשעות בהם כולם כבר הסתגרו בבתיהם ובמיטותיהם, אלו הם טכנאי 'קול חי' המסורים, שהעבירו יום שידורים עמוס וגדוש. למען הדיוק ההיסטורי, מלאכת הטכנאים נעשית קשה יותר ביום זה, מאחר ואי אפשר להימלט בו אל מקבצי הפרסומות…

ואם לא די בזה, עליהם לעבוד בתנוחה הזו – על כסא סטייל השגריר הטורקי – כפי שמדגים אותה מעולה מר דוד המכונה דודי איינהורן.

דודי איינהורן

אם יתן איש את כל הון שכונת צהלה, בתיה ונכסיה לרב חיים הורביץ, בוז יבוז לו, ויבכר את עמדת זיכוי הרבים בשידוריו המחכימים ברדיו 'קול חי'.

חיים הורביץ

פקידת המקומות הקדושים נודדת צפונה, עם כניסת ימי 'בין הזמנים'. מן הסתם כבר נתקלתם בתמונותיו של שר האוצר משה כחלון, מצטופף בין המתפללים הרבים בקברו של הרשב"י במירון, לשם קפץ מטקס קבלת אזרחות כבוד במועצה אזורית מרום הגליל.

אך גם כאב הראש שלו – הלא הוא יו"ר ועדת הכספים משה גפני – נדד אתו צפונה, ונצפה במירון דקות ספורות לפני הגעתו למקום.

גפני

ובינתיים בכנסת, בישיבת ועדת הכספים שאישרה קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, צירף ח"כ בצלאל סמוטריץ סטאז'ר צעיר במיוחד. ככה זה כשאתה מכהן ח"כ נמרץ וכאבא שצריך לספק תעסוקה לילדים בחופש – במקביל.

סמוטריץ

ואם כבר ב'אבות ובנים' עסקינן, יש לנו אייטם נוסף חמוד במיוחד: באירוע הקיץ הגדול בבאר שבע שנערך בשיתוף 'קול חי', הופיע הזמר אודי דוידי. בשלב כלשהו חמד בנו אליהו את המיקרופון, וסיפק רגעי אושר גדולים.

הנהגים שנסעו בכביש המהיר אי שם בין הקריות לחיפה, שלחו מבטים זועמים על 'המשקפיים', שנהגו בליל שלישי האחרון באטיות מעצבנת במיוחד. אתם אבל וודאי מבינים ללבנו. שהלא, מי יקח סיכונים ולו הקלים ביותר, בזמן בו כל כונני 'איחוד הצלה' נטשו את משמרתם, לטובת גיבוש ענק בהיכל 'ארנה' הירושלמי.

בין האלפים שנהנו מהופעה משובחת של אברהם פריד, נצפו עיתונאים רבים ואנשי תקשורת. הנה למשל תמונת סלפי מחתרתית משהו של העיתונאים אבי גרינצייג ומנחם קולדצקי.

ארנה

ומי שרגיל לחרוך בעצמו את הבמות, הלא הוא החזן דובהל'ה הלר, התעטף ענוותנות, וישב כאחד האדם ממש ליהנות מההופעה של הקולגה המוזיקלית. לצדו נמצא עיתונאי 'כל הזמן' שמעון ליברטי.

ארנה הלר

זה אולי בבחינת 'לעג לרש' להביא תמונה די מרוטשת מאמן הצילום קובי הרשברג, אך בהיעדר תחליפים ראויים, נשתמש בתצלום זה כעדות לנוכחותו באירוע של 'איחוד הצלה'.

ארנה הרשברג

רגע לפני שעלה להנחות את האירוע, תפס ישי לפידות שיחת נפש עם כבוד הרב הראשי ישראל מאיר לאו.

לאו לפידות

בא לנו לשרבט איזשהו משפט חכם נוסח זקני סין, על אודות אנשים גדולים הנמדדים ברגעים קטנים, כי הרי אין דרך לתאר את החינניות בה אברהם פריד הגדול התמודד עם מבוכה לא קטנה שנרשמה בהופעה, בה נאלץ להתחיל את השיר 'ירושלים שבלב' מחדש.

טעות או לא, שום דבר לא יעצור את המפיק והעורך דוד קליגר כשהוא פוצח בריקוד ביציע. קליגר סחף אחריו משתתפים נוספים לקול צלילי שירתו של ישי ריבו בשיר "והריקותי לכם ברכה"…

'המשקפיים' לא מתמצאים מספיק בפוליטיקה של ארגוני ההצלה, ועל כן לא אומדים נכון את הסיכון בהשוואה הבאה, ובכל זאת, נלך על זה: בימים בהם חגגו מתנדבי 'איחוד הצלה' בארנה, כיתת יו"ר 'הצלה גוש דן' אושי שמולוביץ הרצאות בתלמודי תורה, לחידוד כללי הזהירות בדרכים.

שמולוביץ

'המשקפיים' שמחים לפרגן לבעל 'משקפיים' אחר, הלא הוא אברימי גולדשמיט, בעלי רשת 280. השבוע הפתיעו אותו חבריו לקראת יום הולדתו, והפיקו ערב גדוש באורחים נכבדים, מוזיקה טובה, חונה דייטש, ואוכל משובח.

בנוכחים: השיליצים, מלך הקומזיצים פיני איינהורן, הזמרים אבי מילר ושרוליק קלצקין, הזמר שמילי שטיינמץ מלונדון, הקלידנים חיים ברנשטיין ואבי דרור, ומיודענו דוד קליגר שגם הטיב נגן בקלרניטו.

גם סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש הגיע – ללא הכוורת – לאירוע, ובירך את חתן האירוע ואת אביו, המשפיע החסידי ר' קלמן גולשמיט.

דייטש ודייטש

הזמר ליפא שמעלצר לא נכח בחגיגה, אך רוחו הסוערת שרתה אף השפיעה. הוא גם היחיד שהצליח למצוא קשר בין יום ההולדת לחורבן בית המקדש, הנה:

'המשקפיים' כתבו ומחקו. כתבו שוב ומחקו. משהו לא מסתדר לנו. כנראה שנפלה כאן טעות. אתכם הסליחה.

תגידו, נשמע לכם הגיוני שיש לנו 3 תיעודים של יהודה משי זהב מבית שמש, מניגריה, ומגוש עציון, וכל זה בשבוע אחד…?

הנה, תראו:

זה בערב גיבוש למתנדבי זק"א, כשיהודה משי-רוטשילד-זהב רכוב על סוס ומספר פולקלור יהודי:

זה במוצאי תשעה באב במעמד שבירת הצום בבית חב"ד המקומי ועטור השבחים:

וזה ביקב גוש עציון, באירוח תורמים מלוס אנג'לס, שזכו להדרכה אישית במשעולי הארץ מיו"ר זק"א.

תמונה

צנוע בהרבה: מנחם טוקר שב השבוע לישראל מהמדינה המתנדנדת פלורידה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם. יהי בואו ברוך לחיזוק המאזינים, ולביצור חומות 'בין הזמנים' הישיבתי.

מנחם טוקר

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין נראה מרוצה מאד מהלונה פארק שהעירייה בראשותו ארגנה לילדי העיר. וכמקובל, יש את תמונת המפקד הסמכותי, זה שבלעדי רכינתו על המפות והכוונתו ההנדסית מאומה לא היה קורה, ויש את הירידה לעם, וההשתובבות עם קהל היעד – הילדים.

רובינשטיין

הזמר יצחק מאיר לא נתן להופעתו ב'כליזמר' הצפתי לשבש את תכניות החופש של ילדיו, והקדים לקחתם לנופש בדרום הארץ.

ידידיה מאיר

אנחנו לא בטוחים בכך במאת האחוזים, אבל יש-מצב גדול שישראל כהן יצא ידי חובת סימפוזיון בביקורו בבית נשיא המדינה, יחד עם 30 מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות.

ישראל כהן רובי ריבלין

העיתונאי אהרן גרנות הכניס את בנו המאומץ מאיר פבלובסקי תחת חופה וקידושין, לשמחת המשפחה והמכרים, שליוו את מאיר בהחלמתו מפציעה קשה, בפיגוע בקרית ארבע.

תמונה 4

דודי קאליש הטעין את טון כישרונותיו, ועלה על מטוס בדרך ניו יורקה, שם הלהיב את המוני המשתתפים באירוע למען ארגון RCCS.

ולסיום, קבלו את בני רבינוביץ' – פאנליסט קבוע בתכנית 'הפטריוטים' – ברגע "השתלטות" על תפקיד ההגשה. וכעת, אין יותר מתאים מלאחל, ובכן, שבת שקטה.



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    חחזזקקייםםםםם בבטטייררווףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

  2. 10

    מאוהבת במדור הזה

  3. 8

    כל שבוע המדור מצליח להמציא את עצמו מחדש, אין דברים כאלה

  4. 7

    חזקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק

  5. 6

    אחד השבועות החזקים שהיו במדור, תמשיכו ככה.

  6. 5

    יש מדור כזה גם באתרים הגדולים של המדינה רק שם קוראים לזה מדור רכילות ולא בשם המכובס "המשקפיים"

    1. זה אומר שמבחינה הלכתית זה אסור?

  7. 4

    למה לא מראים בארנה את מוטי שטיינמץ?
    תילי

  8. 3

    הפטירויוטים אהבתי